Velkommen til en ny ildsjæl på Efterskolen PLAY: Julie Brammer Christensen

På PLAY står oplevelserne i kø. Eleverne kan glæde sig til at møde engagerede og dedikerede ildsjæle, der danner rammen om deres efterskoleår. Én af dem er Julie Brammer Christensen, som netop er ansat som efterskolelærer og underviser på Badminton-linjen.

Læs med her og lær Julie lidt bedre at kende:

”Der sker så meget i elevernes liv, når de starter på efterskole. Et efterskoleår er så vigtigt og former eleverne på en helt ny måde – og det er jeg så stolt af, at kunne være en del af. Særligt på PLAY, som har en spændende og legende tilgang til læring.

Jeg skal bl.a. undervise i matematik, hvor jeg praktiserer en undersøgende tilgang, og hvor eleverne får lov til andet og mere end bare at sidde og løse regnestykker fra en bog. Det passer perfekt med PLAY’s begreb om playful learning. Det er simpelthen fantastisk at kunne tage et fag som matematik og gøre det relaterbart og inddrage elevernes hverdag i det.

På PLAY kan jeg bidrage med en forståelse for, at eleverne har brug for noget forskelligt. Den legende tilgang hjælper eleverne med at se problemstillinger på flere forskellige måder. Der er ikke kun én vej og ét rigtigt resultat; det er processen, der er vigtig og ikke ’kun’ slutproduktet.

Jeg er også en erfaren badmintonspiller og -træner og glæder mig til at være med på skolens badmintonlinje. Bag mig har jeg mange års erfaring fra forskellige lande og forskellige træningsophold. På PLAY får jeg lov til at kombinere lærerjobbet med min passion for badminton; og det er faktisk lidt af et drømmejob.

Jeg glæder mig så meget til alle møde alle på PLAY. Både eleverne og menneskerne bag. Til at få det startet og se, hvad det kan blive til – og til at være en del af et stærkt hold!”